Meille on annettu ilo, jotta sen avulla muuttaisimme maailman

tiistai 13. joulukuuta 2011

Oppia ikä kaikki

Opin kävelemään kun olin 11kk
Puhuin aiemmin kuin olisi pitänyt
Opin lukemaan kun olin 4- ja puolivuotias
Opin nuotit kun olin 6-vuotias
Opin numerot esikoulussa
Opin englantia ja ruotsia ala-asteella
Opin käyttämään tietokonetta kun olin 8
Opin soittamaan pieni kissanpoikanen -laulun nokkahuilulla kun olin 10
Opin olemaan pelkäämättä lentämistä kun olin 15
Opin derivoimaan kun olin 16
Opin tuolloin myös leipomaan brita-tortun
Opin oppimaan lukiossa
Opin, ettei kaikessa voi olla hyvä 17-vuotiaana
Opin ajamaan autolla kun olin 18
Opin lintsaamaan luennoilta yliopistossa...

... Vielä en ole oppinut nauttimaan joka hetkestä. Vielä en ole oppinut oppimaan virheistäni. Vieläkään en puhu tanskaa ja norjaa sujuvasti. Enkä vieläkään osaa uida kunnolla. En oppinut myöskään sitä, että blogiini ei ryntää 100 lukijaa yhdessä vuorokaudessa... :) heh. Maasta se pienikin ponnistaa.

Mieheni kiusaa minua aina siitä, kun olen niin koukussa "hömppäblogeihin". Hän siis tuon nimityksen on keksinyt. Mikä siinä kuitenkin viehättää? Siis blogeissa :) ? Olen oppinut paljon asioita tämän blogiriippuvuuteni aikana. Viimeisin ahaa-elämys eilen illalla, kun minulle kerrottiin, että moccamasterin kahvi on sellaisenaan, mustana, sopivan lämpöistä! Ja maito siihen pitäisi lämmittää. Olen aina luullut, että meidän kahvinkeitin ei vain enää lämmitä kahvia kunnolla. Tänään iskin siis maidon mikroon ja voilà!

Niin. Niitä elämän pieniä asioita. Niitä voi oppia.


Ps. Rakastan kukkia. Kaikenlaisia kukkia. Voisin katsella vain kukkia. Ja voisin ostella vain kukkia.

Pps. Mutta en ole vieläkään oppinut kukkien nimiä. Osaan juuri ja juuri tunnistaa ja nimetä ruusun, voikukan ja hyasintin

Aada-Olivia

2 kommenttia:

Kirsikka... kirjoitti...

Hei Aada Olivia!
Tervetuloa mukaan blogin ihanaan ja kiehtovaan maailmaan....tää on kivaa kun saa itsekin "hömpöttää".
Suloista keskiviikko iltaa sinne missä olet.
Minä huomenna matkaan Helsinkiin....ihanaa!!

Aada-Olivia kirjoitti...

Kiitos kommentistasi Kirsikka! Tämä "hömpötys" on ainakin vielä huippukivaa :) Ihanaa Helsinki-loppuviikkoa myös sinulle! :)